News Ticker

Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος είναι εδώ… από τις Coop Italia και Accenture

Η Ιταλική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Coop Italia, συνεργάστηκε με την Accenture με στόχο τον επαναπροσδιορισμό της καταναλωτικής εμπειρίας, ανοίγοντας το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος.

Η νέα ναυαρχίδα των καταστημάτων της Coop Italia βρίσκεται στην πανεπιστημιούπολη του Μιλάνο στην περιοχή Bicocca και ενώνει τον φυσικό κόσμο με την ψηφιακή τεχνολογία επαναπροσδιορίζοντας την ατμόσφαιρα των τοπικών υπαίθριων αγορών, σε συνδυασμό με ψηφιακές λύσεις που παρέχουν χρήσιμες πληροφορίες για τα προϊόντα, βελτιώνοντας την περιήγηση στο κατάστημα.Accenture-coop-19Η Accenture βοήθησε την Coop να επανασχεδιάσει πλήρως το λεγόμενο information architecture του σούπερ μάρκετ. Σε συνεργασία με την Avanade, μια κοινοπραξία της Accenture με τη Microsoft, η Accenture βοήθησε στην υλοποίηση της πληροφοριακής υποδομής, στην ανάλυση και ανάπτυξη point-of-sales σημείων. Το αποτέλεσμα είναι μια αρθρωτή και ευέλικτη λύση, με την υποστήριξη της cloud πλατφόρμας Microsoft Azure, η οποία μπορεί να επεκταθεί εύκολα σε μεγάλο αριθμό καταστημάτων.

«Μετά τη μεγάλη επιτυχία και τη θετική ανταπόκριση που είχαμε όταν παρουσιάσαμε την ιδέα για το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος στην έκθεση Expo Milano 2015, ξεκινήσαμε αμέσως δουλειά με σκοπό να υλοποιήσουμε το όραμά μας», δηλώνει ο Marco Pedroni, Πρόεδρος της Coop Italia. «Η Accenture και η Avanade, αξιοποιώντας την ψηφιακή τεχνογνωσία τους, μας βοήθησαν να επανασχεδιάσουμε την εμπειρία στην αγορά τροφίμων μέσα από ένα ψηφιακό ταξίδι που καλύπτει τις απαιτήσεις των πελατών για πληροφόρηση, συμμετοχή και λειτουργικότητα με έναν απλό και εύκολο τρόπο».

Η εμπειρία των πελατών ενισχύεται με την υλοποίηση και λειτουργία διαδραστικών οθονών παρουσίασης τροφίμων καθώς και έξυπνων ραφιών, για να γίνουν οι αγορές πιο στοχευμένες και εξατομικευμένες, παρέχοντας στους πελάτες πληθώρα πληροφοριών για τα προϊόντα. Το project ενσωματώνει μια σειρά τεχνικών λύσεων που αναπτύχθηκαν αρχικά από την Accenture για την COOP στην έκθεση Expo Milano 2015, με βάση σχέδια του Carlo Ratti, καθηγητή του ΜΙΤ και επικεφαλής της Ένωσης Carlo Ratti. Το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος περιλαμβάνει τα εξής:

  1. Διαδραστικούς πίνακες: Τα προϊόντα στο σούπερ μάρκετ εκτίθενται σε μεγάλους διαδραστικούς πίνακες, όπου με μια απλή κίνηση του χεριού εμφανίζονται πρόσθετες πληροφορίες για το προϊόν σε μια οθόνη, όπως η προέλευσή του, διατροφικά στοιχεία, παρουσία αλλεργιογόνων, οδηγίες απόρριψης, συναφή προϊόντα και προσφορές. Αυτή η επαυξημένη (augmented) εμπειρία επιτυγχάνεται με αισθητήρες Microsoft Kinect οι οποίοι χρησιμοποιούν τεχνολογία ανίχνευσης σώματος.
  2. Κάθετα ράφια:Στο νέο κατάστημα, η κλασική διάταξη των ραφιών έχει αλλάξει και έχει συνδεθεί με μια εφαρμογή αφής, η οποία επιτρέπει στον πελάτη να περιηγηθεί στις κατηγορίες των προϊόντων, να φιλτράρει και να αναζητήσει τα πιο κατάλληλα προϊόντα, να ανακαλύψει προσφορές, να εμφανίσει πληροφορίες για τα προϊόντα. Το αποτέλεσμα είναι μια διευρυμένη ετικέτα που παρέχει στον πελάτη μια βαθύτερη εικόνα για το προϊόν που αγοράζει.
  3. Οπτικοποίηση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο:Οι πελάτες, ενώ κινούνται μέσα στο κατάστημα, έχουν οπτική πρόσβαση σε μια μεγάλη οθόνη οπτικοποίησης δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, η οποία εμφανίζει περιεχόμενο που περιλαμβάνει τα εξής: τις αξίες του brand της Coop, καθημερινές ειδικές προσφορές και προτάσεις μαγειρικής, πληροφορίες από κοινωνικά δίκτυα, όπως δημοσιεύσεις στο λογαριασμό της Coop στο Facebook, προϊόντα με τις κορυφαίες πωλήσεις και προσφορές σε κάθε κατηγορία, παρέχοντας ένα επιπλέον σημείο αλληλεπίδρασης με τους πελάτες.
    Accenture-coop-3«Μέσα από το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος της Coop, κάνουμε πράξη το πώς ο φυσικός κόσμος και η ψηφιακή τεχνολογία μπορούν να συγκλίνουν για να δημιουργήσουν μια εντυπωσιακή και καθηλωτική εμπειρία στην αγορά τροφίμων», δηλώνει ο Alberto Pozzi, Managing Director, Accenture’s Retail Practice στην Ιταλία. «Η Coop διαμορφώνει το μέλλον των σούπερ μάρκετ συνδυάζοντας εξαιρετική εξατομίκευση, ευρεία πληροφόρηση για τα προϊόντα και διασυνδεδεμένες συσκευές που ακολουθούν τη διαδρομή των πελατών στο κατάστημα. Στη λογική μιας σταθερής συνεργασίας, ανυπομονούμε να προσφέρουμε τις καινοτομίες του μέλλοντος απευθείας στα χέρια των πελατών της Coop».

    «Η Avanade εστιάζει στη δύναμη της ψηφιακής καινοτομίας και στο πώς αυτή μπορεί να μεταμορφώσει την εμπειρία των καταναλωτών. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που βοηθήσαμε την Coop να μετατρέψει την ιδέα για το σούπερ μάρκετ του μέλλοντος σε πράξη για τους πελάτες της», δήλωσε σχετικά η Stefania Filippone, στέλεχος του τμήματος Consumer Goods & Retail στην Avanade Ιταλίας.